دفتر مدیریت پروژه سازمانی (EPMO) چیست؟

دفتر مدیریت پروژه سازمانی (EPMO)

دفتر مدیریت پروژه سازمانی (ENTERPRISE PROJECT MANAGEMENT OFFICE) بالاترین سطح دفتر مدیریت پروژه (PROJECT MANAGEMENT OFFICE)در یک سازمان می باشد ، این دفتر مدیریت پروژه اغلب مسئول موارد ذیل می باشد:

 

EPMO
EPMO

 

مسئولیت های دفتر مدیریت پروژه سازمانی (EPMO)

  1. هم راستایی کار پروژه و طرح با استراتژی  سازمانی
  2. ایجاد و کسب اطمینان از حکمرانی مناسب سازمان
  3. به اجرا در آوردن عملکردهای مدیریت سبد پروژه ها برای کسب اطمینان از همراستایی استراتژیک و شناخت مزیت ها

 

محدوده وظایف :

دفتر مدیریت پروژه سازمانی (EPMO) ممکن است حکمرانی را در سطح سازمان ایجاد نماید و ممکن است در توسعه استراتژی و پشتیبانی از برنامه ریزی استراتژیک همکاری نماید. دفتر مدیریت پروژه سازمانی (EPMO) ممکن است مسئولیت مستقیم برای  و یا تاثیر مستقیم روی سایر سطوح دفاتر مدیریت پروژه داشته باشد.دفتر مدیریت پروژه سازمانی (EPMO) همچنین ممکن است مسئولیت مدیریت پشتیبانی داده ، هم سو سازی گزارشات و حکمرانی ، و فعالیت های راهبری برای پشتیبانی تیم طرح یا پروژه را بر عهده داشته باشد.

وظایف مازاد :

مدیریت ذی نفعان چندگانه و کسب اطمینان از ارتباطات مستمر نیز از نقش های مهم و مازاد دفتر مدیریت پروژه سازمانی می باشد.

 

منبع:

متن فوق ترجمه صفحه ۱۳ استاندارد مدیریت پروژه سازمانی است که در سال ۲۰۱۷ توسط انجمن مدیریت پروژه (PMI) منتشر شد. جهت مطالعه بیشتر می توانید از لینک ذیل نسبت به تهیه این استاندارد  اقدام فرمایید.

 

لینک دریافت استاندارد مدیریت پروژه سازمانی (OPM)

مدیریت پروژه سازمانی
مدیریت پروژه سازمانی

 

106

حامد ذوالفقاری دارای مدرک بین المللی IMS (سیستم یکپارچه مدیریت در زمینه پروژه های ساخت) از کشور ایتالیا دارای مدرک کارشناسی مهندسی مدیریت پروژه کارشناس ارشد مدیریت پروژه و ساخت مدرس ، مشاور و نویسنده در زمینه مدیریت پروژه ، برنامه ریزی و کنترل پروژه و ...

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان