محاسبه اضافه کاری در اکسل

محاسبه اضافه کاری در اکسل

 

محاسبه اضافه کاری در اکسل یکی از سوالات پر تکراری است که کاربران اکسل با آن رو برو می شوند و به همین سبب در irpme.ir قصد داریم این موضوع را به طور کامل و البته ساده و روان برای شما  آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

 

سلام دوستان عزیز

شاید به دنبال این هستید که مبلغ اضافه کاری تون رو در اکسل محاسبه کنید اما نمی دونید چطوری میشه ساعت ها رو تبدیل به عدد کنید.

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت سوم – محاسبه ساعات اضافه کاری

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل پارت سوم محاسبه ساعات اضافه کاری

 

نمایش ساعت

خوب اول از همه باید توضیح بدم که چطوری می تونید ساعت رو نمایش بدین

همونطور که در شکل می بینید در سربرگ Home می تونید فرمت Time رو انتخاب کنید.

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت اول – تفریق ساعت ها از هم

 

اما روش های دیگه ای هم هست که بخواین فرمت سلول تون رو Time بگذارید.

روی سلول قرار بگیرین و راست کلیک کنید و بعد Format Cells رو انتخاب کنید.

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت اول – تفریق ساعت ها از هم

 

در قسمت Time می تونید فرمت مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید و بعد Ok رو بزنید.

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت اول – تفریق ساعت ها از هم

 

عجله نکنید بازم راهی هست که بتونید فرمت سلول تون رو به حالتی بگذارید که بتونید زمان رو نشون بدین

دوباره روی سلول قرار بگیرید و راست کلیک رو بزنید و به قسمت Format Cells برید

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت اول – تفریق ساعت ها از هم

 

و بعد در قسمت Custom فرمت موردنظرتون رو انتخاب کنید.

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت اول – تفریق ساعت ها از هم

 

سپس Ok رو می زنین.

همونطور که در شکل زیر می بینید من ساعت رو با هر دو فرمتی که آموزشش رو دادم نوشتم.

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت اول – تفریق ساعت ها از هم

 

حالا بریم سراغ درس امروز

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل پارت سوم محاسبه ساعات اضافه کاری

 

فرض کنیم می خواهیم اضافه کاری مون رو در اکسل حساب کنیم، پس تو یه جدول اضافه کاری های کل هفته رو وارد کنید.

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت سوم – محاسبه ساعات اضافه کاری

 

یادتونه توی آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت دوم – جمع کردن ساعت ها با هم

بهتون گفتم که چطوری می تونید ساعت ها رو با هم جمع کنید؟!

اگه ندیدن یا یادتون نیس، براتون لینک شو اینجا میذارم

 

محاسبه ساعت کارکرد هفتگی دراکسل

 

و بقیه هم مثه من ساعات اضافه کاری کل هفته رو جمع کنند

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت سوم – محاسبه ساعات اضافه کاری

 

حالا اگر به ازا هر ساعت کاری اضافه، مبلغ ۱۰۰۰ تومان پرداخت کنند پس ساعت اضافه کاری رو در ۱۰۰۰ ضرب می کنیم

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت سوم – محاسبه ساعات اضافه کاری

 

و نتیجه اش میشه شکل زیر

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت سوم – محاسبه ساعات اضافه کاری

 

همونطور که می بینید قطعا جواب درست نیست!

پس باید فرمت سلول رو تغییر بدیم و اون رو به روی عدد بگذاریم به سربرگ Home میریم و Number رو انتخاب می کنیم

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت سوم – محاسبه ساعات اضافه کاری

 

اما همونطور که می بینید باز هم به جواب نرسیدیم

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت سوم – محاسبه ساعات اضافه کاری

 

در مرحله بعدی باید عدد رو در ۲۴ ضرب کنیم

 

آموزش هر آنچه مربوط به ساعت در اکسل – پارت سوم – محاسبه ساعات اضافه کاری

 

و می بینید که به جواب درست رسیدیم

 

خوب اینم از آموزش امروز همونطور که دیدین خیلی آسون بود اگر سوالی داشتین حتما همینجا ازم بپرسید خیلی زود جواب تون رو خواهم داد.

امیدوارم که ازین یادگیری لذت برده باشین و این آموزش رو کاربردی کنید.

به زودی ویدئو این آموزش رو خواهم گذاشت.

می تونید از طریق آپارات هم ما رو دنبال کنید.

به ما سر بزنید. 🙂

من و دوستانم اینجا هستیم تا بتونیم همه چی رو برای شما ساده آسون و راحت کنیم.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان